
Aquest fet provoca que moltes persones hagin de
destinar més temps del compte a la seva prestació de serveis, entrant abans o
sortint més tard per allargant-la i poder finalitzar la feina que tenia
encomanada per aquell dia.
Els lladres del temps poden ser de dos tipus, de
manera que existeixen els lladres del temps interns i els externs els quals
detallem a continuació:
- Lladres
del temps interns: són les
conductes imputables a cada persona que dificulten la gestió correcta del
temps, tot provocant-ne pèrdues.
Els més comuns són:
o
Els hàbits. Són tendències a comportar-se d’una
forma determinada que està arrelada a la ment o al caràcter del subjecte. Uns exemples són no saber dir no, l’absència de
planificació, la falta de disciplina o la poca organització.
o
Els bioritmes o rellotge biològic. Els cos
necessita un temps per assolir el rendiment màxim i, passada una estona,
apareix la fatiga. No obstant,
les persones no tenen els mateixos patrons de rendiment, sinó que existeixen
diferents ritmes de treball. Així trobem que hi ha subjectes que durant al matí
arriben molt ràpidament a un nivell òptim de rendiment i altres que són més
lents però que van millorant a mesura que passen les hores i el seu rendiment
màxim es produeix durant el tram final de la jornada laboral.
o
No saber delegar. El fet de no delegar tasques
provoca que la càrrega de treball augmenti i es destini part del temps a
fer feines que no podrien realitzar altres persones del nostre equip.
o
La procrastinació. Consisteix en posposar la
realització d’una tasca, substituint-la per d’altres més motivadores, fins
arribar a exhaurir el termini fixat per fer-la. Dedicant-li menys temps del
necessari per dur-la a terme i no obtenint el resultat més òptim.
- Lladres
del temps externs: són les circumstancies
de l’entorn que generen interrupcions i distorsionen l’ús adequat del
temps. Els més destacables són:
o
Les interrupcions telefòniques i el correu
electrònic. L’obligació de
contestar a les trucades i als e-mail provoca que s’hagi de postposar la tasca
que s’està realitzant.
o
Les reunions de feina. Si no existeix l’adequada preparació i conducció
de les reunions poden aparèixer importants pèrdues de temps. A més, podem caure
en l’abús de les reunions, ja que alguns temes es poden resoldre mitjançant
altres vies.
o
Les visites no previstes. Les empreses reben moltes visites comercials no
previstes i no sempre es poden desatendre.
o
Les persones del nostre entorn laboral. Els companys i el cap poden captar el nostre
temps per parlar de temes personals o poc rellevants per nosaltres.
o
El temps d’espera. Consisteix en estar esperant a que comenci una
reunió, a que ens atenguin o a que arribi una visita i no sempre es poden
realitzar tasques alternatives que permetin convertir el temps d’espera en
temps productiu.
Un cop analitzats els diferents tipus de lladres del temps afirmem que, en quant
als interns, cal realitzar una tasca
d’autoconeixement per descobrir quins són els nostres i prendre les mesures
adients per reduir els seus efectes. D’aquesta manera, canviant certes
conductes podrem actuar sobre els lladres del temps i millorar el nostre
rendiment.
Pel que fa als lladres del temps externs, hem de dissenyar estratègies que ens
permetin establir un odre de tasques prioritàries i no sucumbir a les
interrupcions, sinó que siguem nosaltres qui controlem el nostre temps i decidim
quan volem atendre als estímuls externs.
Finalment, podem dir que és inevitable que hi hagi interrupcions durant la jornada de treball.
Per aquest motiu, és important saber
identificar als lladres del temps, ja que això ens permetrà adoptar mesures
que ens per optimitzar el nostre temps de treball, millorant el nostre rendiment
i evitant que haguem d’allargar les nostres jornades de treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada