diumenge, 23 d’octubre del 2016

LA IMATGE PERSONAL A LA FEINA

Al post “Els 5 consells per tenir èxit en una entrevista de feina” oferim cinc consells que permeten causar una bona impressió en una entrevista de feina amb la intenció d’incrementar la probabilitat de ser escollits per ocupar el lloc de feina vacant.

El primer consell que donem és vestir-se correctament, ja que la primera impressió que reben de nosaltres les altres persones és molt important. A més, afegim que el grau de formalitat canvia segons el perfil de feina a la que es presenta la candidatura.

Donem aquest consell perquè l’aparença personal és important degut a que la majoria de les persones es guien per aquesta quan no coneixen al seu interlocutor. Doncs bé, aquest fenomen no només es dóna amb les persones físiques, sinó també amb les empreses.

Així doncs, tant els clients com els inversors es fixen amb la imatge que projecten les empreses. Per aquest motiu, les organitzacions destinen recursos i esforços a transmetre els seus valors a través del màrqueting.

No obstant, les campanyes publicitàries no són la única eina que tenen les empreses per difondre els seus valors, sinó que la imatge dels seus treballadors també és un recurs a tenir en compte i, en molts casos, les empreses fixen polítiques sobre com han d’anar vestides les persones que presten serveis en elles. Un clar exemple són els uniformes que vesteixen els empleats que tenen tracte directe amb persones alienes a l’organització.

Tot i així, les polítiques d’imatge són diverses i les aparences personals que per unes organitzacions són correctes per altres no ho són, depenent de la imatge que els clients i inversors esperen trobar. Una mostra d’aquest fet són els tatuatges, ja que en algunes empreses són tolerats i en d’altres no.

Finalment, les organitzacions també poden optar per no fixar cap normativa sobre la imatge dels seus empleats i permetre que aquestes persones vesteixin com vulguin.

En conclusió, és innegable que la imatge de les persones que formen part de les empreses és important, ja que poden condicionar l’opinió que poden tenir les terceres persones que es relacionen amb l’organització. Tot i així, el que realment és més important és que la imatge que els empleats ofereixen als clients i inversors sigui coherent amb els valors i la imatge que l’empresa ofereix i no s’han de contradir per tal de no confondre a les persones de fora de l’organització. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada