Al post “Els 5 consells per tenir èxit en una entrevista de feina” oferim cinc
consells que permeten causar una bona impressió en una entrevista de feina amb
la intenció d’incrementar la probabilitat de ser escollits per ocupar el lloc
de feina vacant.
El primer consell que donem és vestir-se
correctament, ja que la primera
impressió que reben de nosaltres les altres persones és molt important. A
més, afegim que el grau de formalitat
canvia segons el perfil de feina a la que es presenta la candidatura.
Donem aquest consell perquè l’aparença personal és important degut a que la majoria de les persones
es guien per aquesta quan no coneixen al seu interlocutor. Doncs bé, aquest fenomen no només es dóna amb les
persones físiques, sinó també amb les empreses.
Així doncs, tant els clients com els inversors es fixen amb la imatge que projecten les
empreses. Per aquest motiu, les organitzacions destinen recursos i esforços
a transmetre els seus valors a través del màrqueting.
No obstant, les
campanyes publicitàries no són la única eina que tenen les empreses per
difondre els seus valors, sinó que la imatge dels seus treballadors també és un
recurs a tenir en compte i, en molts casos, les empreses fixen polítiques
sobre com han d’anar vestides les persones que presten serveis en elles. Un
clar exemple són els uniformes que vesteixen els empleats que tenen tracte
directe amb persones alienes a l’organització.
Tot i així, les
polítiques d’imatge són diverses i les aparences personals que per unes
organitzacions són correctes per altres no ho són, depenent de la imatge que
els clients i inversors esperen trobar. Una mostra d’aquest fet són els
tatuatges, ja que en algunes empreses són tolerats i en d’altres no.
Finalment, les
organitzacions també poden optar per no fixar cap normativa sobre la imatge
dels seus empleats i permetre que aquestes persones vesteixin com vulguin.
En conclusió, és innegable que la imatge de les persones que formen part de les empreses
és important, ja que poden condicionar l’opinió que poden tenir les
terceres persones que es relacionen amb l’organització. Tot i així, el que realment és més important és que la
imatge que els empleats ofereixen als clients i inversors sigui coherent amb
els valors i la imatge que l’empresa ofereix i no s’han de contradir per
tal de no confondre a les persones de fora de l’organització.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada